
Deníček řidiče: Proč nám tajíte cenu jízdenky?
Natočeno podle skutečné události: Aslanex se tentokrát rozhořčí přímo za volantem! Drobnost, kterou se většina cestujících neuvědomuje, ale která by mohla zpříjemnit nastupování úplně všem.
Natočeno podle skutečné události: Aslanex se tentokrát rozhořčí přímo za volantem! Drobnost, kterou se většina cestujících neuvědomuje, ale která by mohla zpříjemnit nastupování úplně všem.
Raf a jeho aktuální komentáře k ZSSK: rozebíráme je v podcastu Komentář ke komentáři!
Přirážky jsou něco, co na nejen české a slovenské železnici funguje už od nepaměti. Začátkem tohoto roku, ovšem společnost ZSSK přišla s jistým upgradem, co přináší? To rozebírá dnešní video!
Dopravní revoluce mezi Prahou a Středočeským krajem: 1. srpna se spouští NÁSTUP VŠEMI DVEŘMI. Kontrolovat jízdné nově nebudou řidiči, nýbrž revizoři. Odbavení se zrychlí a cestování bude zase o chlup pohodlnější.
Železničná spoločnost Slovensko, slovenský národní dopravce, od 1. 8. zavádí na čtyřech linkách v Žilinském kraji takzvaný samovýpravný systém, tedy vlaky bez vlakvedoucích. Co to znamená v praxi? Skutečně by to nešlo udělat lépe?
Správa železnic přichází s činy. Opravdu neexistuje lepší řešení než odklon dálkových vlaků? Existuje — jen by si ho musela vzít na svá bedra pražská radnice.
Největší ostuda historického centra? Snad by se tak dala označit minibusová linka 194, která nabízí horší kvalitu než žádná jiná. Jak na to reagují turisté a místní? Může za současnou situaci dopravce, či někdo jiný? A jak z toho ven?
Malý krok pro cestující, ale velký skok pro systém? Co vlastně přinese chystaná změna v PIDu, kdy se už za pár dní dočkáme zavedení všech autobusových zastávek na znamení? Prospěje to cestujícím, řidičům či ekonomice systému?
Půl roku zbývá do vyjetí nových i staronových dopravců na příměstské linky PID. Většina je vybrána obvyklou soutěží a nebudí žádné podezření. Tři linky jsou ovšem zadány podnikům, které zatím s PID neměly nic společného. A zdání může klamat....
Ve třetím komentáři ze série se zaměříme na nejnovější formu pražské dopravy - Trolejbusy! Jedno ovšem novinkou není - trasy zavedených linek přesně kopírují staré autobusové linky prakticky beze změny.
Poslední roky se rozmáhají trvalé úvraťové konečné - počty obousměrných vozů ovšem Praha tento vývoj vůbec nereflektuje.
V dalším dílu série o vizuálním smogu se Aslanex zaměřuje na pohyblivou reklamu. Ač se jí Praha dodnes úspěšně vyhýbala, časy se začínají pomalu měnit.