
Odklon dálkových vlaků z Hlaváku? Praha to může změnit
Správa železnic přichází s činy. Opravdu neexistuje lepší řešení než odklon dálkových vlaků? Existuje — jen by si ho musela vzít na svá bedra pražská radnice.
Správa železnic přichází s činy. Opravdu neexistuje lepší řešení než odklon dálkových vlaků? Existuje — jen by si ho musela vzít na svá bedra pražská radnice.
Největší ostuda historického centra? Snad by se tak dala označit minibusová linka 194, která nabízí horší kvalitu než žádná jiná. Jak na to reagují turisté a místní? Může za současnou situaci dopravce, či někdo jiný? A jak z toho ven?
Malý krok pro cestující, ale velký skok pro systém? Co vlastně přinese chystaná změna v PIDu, kdy se už za pár dní dočkáme zavedení všech autobusových zastávek na znamení? Prospěje to cestujícím, řidičům či ekonomice systému?
Půl roku zbývá do vyjetí nových i staronových dopravců na příměstské linky PID. Většina je vybrána obvyklou soutěží a nebudí žádné podezření. Tři linky jsou ovšem zadány podnikům, které zatím s PID neměly nic společného. A zdání může klamat....
Ve třetím komentáři ze série se zaměříme na nejnovější formu pražské dopravy - Trolejbusy! Jedno ovšem novinkou není - trasy zavedených linek přesně kopírují staré autobusové linky prakticky beze změny.
Poslední roky se rozmáhají trvalé úvraťové konečné - počty obousměrných vozů ovšem Praha tento vývoj vůbec nereflektuje.
V dalším dílu série o vizuálním smogu se Aslanex zaměřuje na pohyblivou reklamu. Ač se jí Praha dodnes úspěšně vyhýbala, časy se začínají pomalu měnit.
Zatravněné koleje, ulice plné stromů, není to ideál? Dan se tentokrát projde po několika tramvajových tratích a ukáže nám místa, kam se ani toto řešení nehodí.
Příměstské tramvaje mohou být funkční budoucností kapacitní a ekologické dopravy. Není tomu tak ale v případě projektu trati do Zdib, respektive ke Zdibským polím, která většině cestujících spíše uškodí.
26 víkendových výluk metra a velice nezvyklé řešení náhradní dopravy, do kterého se Aslanex opřel.
V sérii o vizuálním smogu odbočíme o jeden smysl dále. Je skutečně potřeba hlásit vše tak, jak jsme doteď zvyklí? Kdy to hraničí se zbytečností či reklamou?
Železniční most už roky chátrá a konec jeho životnosti začíná pociťovat i železniční doprava. Dává smysl se snažit o jeho záchranu, nebo je nejvyšší čas vybudovat novou adekvátní náhradu?