
Na Waltrovku opět trolejbusem
Zrovna nedávno jsme rozebírali historii linky 52 a už za 4 roky by se v podobné trase mohla znovu objevit. Autobusy zde totiž dnes zdolávají jedny z největších stoupání v Praze.
Zrovna nedávno jsme rozebírali historii linky 52 a už za 4 roky by se v podobné trase mohla znovu objevit. Autobusy zde totiž dnes zdolávají jedny z největších stoupání v Praze.
Téměř přímá linka skrz areál letňanské Avie se už asi neobnoví. Jen ulici vedle ale už téměř brázdí kloubové trolejbusy linky 140 či 58.
Na Hanspaulský kopec už trolejbusy dříve jezdily, a během několika let by to mohlo být opět realitou. Kousek zde dokonce může být recyklován.
Snad nejstrmější trať, kterou po zrušení trolejbusů sotva dokázaly překonat nastupující autobusy... vedla na Malvazinky a Waltrovku.
Nejunikátnější vizí na eletrifikaci pražských trolejbusů je využití zatím nezavedené technologie čtyřpólového nabíjení - jaké jsou její výhody a nevýhody?
Nejstarší pražská trolejbusová trať, přitom zcela izolovaná od ostatních mladších, vyvážela cestující od Vozovny Střešovice na Hanspaulku.
Snad už během příštího roku vyrazí elektrobusy i na linku 213 na Spořilov. Nabíjet by se mohly pantografem, jako už se zkoušelo na Želivského.
Od trolejbusů dnes lehce odskočíme k elektrobusům. Právě linka 154 by měla být jednou z těch, kam jako první dorazí.
Výkladní skříní moderních pražských trolejbusů by se mohl stát právě kopec Strahov. Tentokrát polemizujeme, jaký smysl by měly trolejbusy od Dejvic.
Historicky trolejbusy jezdily do Chuchle a jen těsně nestihly prodloužení tratě na Zbraslav, protože byly plošně zrušeny... Nyní se nabízí příležitost tuto vytíženou trasu obnovit.
Tangenciální trasa spojující několik tramvajových a i dvě trolejbusové tratě, vedla některými dnes zapomenutými místy, zatímco jinde stále stojí staré trolejové stožáry.
Zmizely tramvaje i trolejbusy a zbylo jen metro... Tak by se dalo definovat Václavské náměstí a jeho historie.